ODPRAWA PRZEDSTARTOWA!!!

Start jutrzejszego biegu będzie o godz. 7:00. Na ten moment trasa pozostaje bez zmian, zatem z Karbem i Świdnicką Przełęczą. Oczywiście cały czas będziemy śledzić prognozy i w dniu startu powiemy, czy trasa zostanie w pierwotnym śladzie. Możliwe są przeróżne opcje, łącznie z tą, że jeśli pogoda się załamie w trakcie biegu i pojawi się burza, będziemy natychmiast ściągać Was z trasy w niższe, teoretycznie bezpieczniejsze partie gór.
A teraz kompleksowe przypomnienie najważniejszych przedstartowych informacji:
1/ Bieg Marduły:
Honorowy start biegu o godzinie 6:55 z Parku Miejskiego. Po drodze zatrzymamy się przed Kinem Sokół, gdzie złożymy kwiaty pod pomnikiem patrona biegu – dha Franciszka Marduły. Start ostry z Krupówek (przy restauracji Sphinx) o godz. 7:00!!!
Dystans: 32 km,
Limity na punktach:
- Schronisko w Murowańcu - 2h (9:00),
- Kasprowy Wierch – 3,30h (10:30),
- Meta - 6h 00min (13:00).
Przekroczenie limitu na danym punkcie wiąże się z zakończeniem rywalizacji przez zawodnika. W przypadku podjęcia decyzji o zejściu z trasy należy poinformować o tym organizatora i oddać numer startowy naszemu wolontariuszowi na najbliższym punkcie.
W miejscach, gdzie trasa Biegu Marduły będzie wiodła ulicami Zakopanego, bezwzględnie poruszamy się prawą stroną drogi lub chodnikiem (końcówka biegu), zgodnie ze wskazaniami policji, straży miejskiej lub wolontariuszy.
Na trasie biegu obowiązuje kategoryczny zakaz skracania trasy. Wszelkie zaobserwowane zmiany trasy będą skutkowały karami czasowymi.
Ubiór należy dostosować do panujących aktualnie w górach warunków atmosferycznych (m.in. deszcz i wiatr –zalecamy zatem zabranie kurtki przeciwdeszczowej). Kije są oczywiście dozwolone.
2/ Punkty żywieniowe:
Kuźnice, Schronisko w Murowańcu, Kasprowy Wierch i ponownie Kuźnice. Na mecie w Parku Miejskim posiłek - danie mięsne lub wege do wyboru.
Na punktach nie będzie plastikowych kubeczków, lecz będziemy nalewać wodę, Izo i colę do Waszych bidonów. Wszystkie śmieci, np. zużyte opakowania po żelach, zostawiacie przy punktach żywieniowych. Wyrzucenie jakichkolwiek śmieci na trasie, poza wyznaczonymi do tego punktami, będzie wiązało się z automatyczną dyskwalifikacją zawodnika – tutaj będziemy bezwzględni. Każdy przypadek śmiecenia na trasie należy zgłaszać organizatorom.
3/ Bezpieczeństwo.
Zalecanym jest posiadanie przez zawodników ubezpieczenia NNW i dobrze byłoby mieć także OC. Na wszystkich trasach prosimy o przestrzeganie zasad fairplay – w każdej sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia niezbędne jest udzielenie pomocy poszkodowanemu oraz wezwanie pomocy. Na trasie rozmieszczone będą patrole medyczne. Służbą odpowiedzialną za udzielanie pomocy w nagłych wypadkach na terenie TPN jest TOPR. Telefon do służb medycznych: 730-977-999 i 730-112-999 należy bezwzględnie zapisać w telefonie. Pozostałe numery alarmowe na terenie Tatr 601 100 300 lub 112. Na mecie znajduje się ambulans z ratownikami medycznymi.
Na trasie należy pozostawić lewą stronę szlaku wolną, żeby umożliwić szybszym zawodnikom bezpieczne wyminięcie oraz pozostawić wolne miejsce dla turystów.
W sobotę na terenie TPN prowadzona będzie także akcja „Czyste Tatry”, w związku z powyższym uważajcie proszę na jej uczestników na trasie.
4/ Numery startowe podczas biegu muszą być umieszczone w widocznym miejscu. W pakietach startowych Biegu Marduły otrzymacie chipy, które należy założyć na nogę a po zakończeniu biegu oddać organizatorom.
Z kolei pod tym adresem:
https://poltrax.live/bieg-marduly
możecie śledzić postępy na trasie Biegu Marduły wszystkich zawodników. Pamiętajcie, aby po biegu oddać nam trackery gps. I pamiętajcie także, żeby przed biegiem włączyć je min. 20 min. przed startem, zgodnie z instrukcją, którą otrzymaliście w biurze zawodów.
5/ Wyposażenie obowiązkowe:
Na trasie XV Wysokogórskiego Biegu im. druha Franciszka Marduły obowiązuje nakaz posiadania: naładowanego telefonu komórkowego z zapisanym numerem do koordynatora biegu (Marcin Semberecki – 668-001-809), bidon o pojemności co najmniej 0,5l/ softflask / kubeczek (do wyboru), folia NRC oraz gwizdek. Zachęcamy też do zabrania ze sobą kurtki przeciwdeszczowej. Wyposażenie może być wyrywkowo kontrolowane.
6/ Biuro zawodów mieści się w strażnicy Kina Sokół, ul. Orkana 2a (budynek za kinem Sokół i otwarte będzie:
- 30 czerwca 2023 r. (piątek) w godz. 16:00-21:00
- 1 lipca 2023 r. (sobota) w godz. 6:00 – 6:45.
7/ Depozyty.
W sobotę w godzinach 6:00 – 6:45 rzeczy osobiste zapakowane w torby, które znajdowały się w pakietach startowych będzie można oddać do depozytu, który będzie mieścił się w Parku Miejskim niedaleko linii startu. Wydawanie depozytu będzie się odbywało za okazaniem numeru startowego. Zagubienie numeru startowego przez zawodnika zwalnia organizatora od odpowiedzialności za pobranie depozytu przez inną osobę.

8/ Bezpłatne toalety przed Biegiem Marduły znajdują się w strażnicy Sokoła, tam gdzie jest biuro zawodów.
9/ W przypadku wątpliwości decydują zapisy regulaminu.
To pokrótce najważniejsze informacje. Oczywiście przed startem każdego z biegów przeprowadzimy jeszcze skróconą odprawę.
Cóż dodać, do zobaczenia.
Organizatorzy XII Zakopiańskiego Weekendu Biegowego z Sokołem.

Leave a comment