Start Wysokogórskiego Biegu im. dh Franciszka Marduły został podzielony na start honorowy oraz ostry. Ten pierwszy będzie miał miejsce przed kinem Sokół (ul. Orkana 2), następnie zawodnicy pobiegną ulicą Generała Andrzeja Galicy w kierunku startu ostrego który został usytuowany na ulicy Krupówki (na wysokości restauracji SPHINX).
Trasa pędzie prowadziła ulicami Krupówki, Władysława Zamoyskiego, Tytusa Chałubińskiego oraz Aleją Przewodników Tatrzańskich, aż do Tamy w Kuźnicach. W tym miejscu odbijamy w lewo i rozpoczynamy kultowy już podbieg na Nosal (zielonym szlakiem) ze szczytu Nosala zbiegamy na Przełęcz Nosalową (zielonym szlakiem) następnie do Kuźnic i dalej  (żółtym szlakiem) przez Dolinę Jaworzynki na Przełęcz Między Kopami. W tym miejscu wbiegamy na szlak niebieski, który doprowadzi nas do schroniska Murowaniec, spod którego kontynuujemy bieg nad Czarny Staw Gąsienicowy. W tym miejscu skręcamy na szlak zielony  i rozpoczynamy stromy i niebezpieczny podbieg na Przełęcz Karb z przełęczy (niebieskim szlakiem) zbiegamy w kierunku Czerwonych Stawków aby po ich minięciu rozpocząć kolejny niebezpieczny podbieg (czarnym szlakiem) na Przełęcz Świnicką. Trawersujemy Pośrednią i Skrajną Turnię (szlak czerwony) i zbiegamy na Przełęcz Liliowe, następnie podbiegamy na Beskid z którego zbiegamy na Suchą Przełęcz. Teraz czeka nas nieznaczny podbieg i zdobywamy szczyt Kasprowego Wierchu. Z którego rozpoczyna się karkołomny i długi zbieg (zielonym szlakiem) przez Myślenickie Turnie do Kuźnic. Podbieg szeroką drogą (szlak niebieski) na Kalatówki, kilkadziesiąt metrów przed hotelem skręcamy w prawo (czarny szlak) na Ścieżkę nad Reglami. Kontynuujemy bieg, aż do pierwszego skrzyżowania szlaków, tu skręcamy w prawo i żółtym szlakiem zbiegamy przez Dolinę Białego, aż do jej wylotu. Następnie czeka nas już łagodny zbieg do mety ulicami: Droga do Białego, Grunwaldzka, Staszica i Plac Niepodległości gdzie usytuowana jest wymarzona meta.