ODPRAWA PRZEDSTARTOWA!!!

Start jutrzejszego biegu planowo pozostaje o godz. 7:00. Pogoda zapowiada się całkiem nie najgorsza, tj. nie powinno padać, 11-17 stopni (w godzinach 7-13), lekki wiaterek, zero burz (co najważniejsze). Cała trasa jest bez śniegu.
A teraz kompleksowe przypomnienie najważniejszych przedstartowych informacji:
Honorowy start jutrzejszego biegu o godzinie 6:55 z Parku Miejskiego. Po drodze zatrzymamy się przed Kinem Sokół, gdzie złożymy kwiaty pod pomnikiem patrona biegu – dha Franciszka Marduły. Start ostry z Krupówek (przy restauracji Sphinx) o godz. 7:00!!!
Dystans: 32 km,
Limity na punktach:
- Schronisko w Murowańcu – 2:15h (9:15),
- Kasprowy Wierch – 4:00h (11:00),
- Meta – 6:00min (13:00).
Przekroczenie limitu na danym punkcie wiąże się z zakończeniem rywalizacji przez zawodnika. W przypadku podjęcia decyzji o zejściu z trasy należy poinformować o tym organizatora i oddać numer startowy naszemu wolontariuszowi na najbliższym punkcie.
W miejscach, gdzie trasa Biegu Marduły będzie wiodła ulicami Zakopanego, bezwzględnie poruszamy się prawą stroną ulicy, natomiast końcówkę biegu pokonujemy WYŁĄCZNIE PO CHODNIKU zgodnie ze wskazaniami policji, straży miejskiej lub wolontariuszy.
Na trasie biegu obowiązuje kategoryczny zakaz skracania trasy. Wszelkie zaobserwowane zmiany trasy będą skutkowały karami czasowymi.
Ubiór należy dostosować do panujących aktualnie w górach warunków atmosferycznych. Kije są dozwolone.
2/ Punkty żywieniowe:
Kuźnice, Schronisko w Murowańcu, Kasprowy Wierch i ponownie Kuźnice. Na mecie w Parku Miejskim posiłek - danie mięsne lub wege do wyboru.
Na punktach nie będzie plastikowych kubeczków, lecz będziemy nalewać wodę, Izo i colę do Waszych bidonów. Wszystkie śmieci, np. zużyte opakowania po żelach, zostawiacie przy punktach żywieniowych. Wyrzucenie jakichkolwiek śmieci na trasie, poza wyznaczonymi do tego punktami, będzie wiązało się z automatyczną dyskwalifikacją zawodnika – tutaj będziemy bezwzględni. Każdy przypadek śmiecenia na trasie należy zgłaszać organizatorom.
3/ Bezpieczeństwo.
Zalecanym jest posiadanie przez zawodników ubezpieczenia NNW i dobrze byłoby mieć także OC. Na wszystkich trasach prosimy o przestrzeganie zasad fairplay – w każdej sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia niezbędne jest udzielenie pomocy poszkodowanemu oraz wezwanie pomocy. Na trasie rozmieszczone będą patrole medyczne. Służbą odpowiedzialną za udzielanie pomocy w nagłych wypadkach na terenie TPN jest TOPR. Pozostałe numery alarmowe na terenie Tatr 601 100 300 lub 112. Na mecie znajduje się ambulans z ratownikami medycznymi.
Na trasie należy pozostawić lewą stronę szlaku wolną, żeby umożliwić szybszym zawodnikom bezpieczne wyminięcie oraz pozostawić wolne miejsce dla turystów.
4/ Numery startowe podczas biegu muszą być umieszczone w widocznym miejscu. W pakietach startowych Biegu Marduły otrzymacie chipy, które należy założyć na nogę a po zakończeniu biegu oddać organizatorom.
5/ Wyposażenie obowiązkowe:
Na trasie XVII Wysokogórskiego Biegu im. druha Franciszka Marduły obowiązuje nakaz posiadania: naładowanego telefonu komórkowego z zapisanym numerem do koordynatora biegu (Marcin Semberecki – 668-001-809), bidon o pojemności co najmniej 0,5l/ softflask / kubeczek (do wyboru), folia NRC oraz gwizdek. Zachęcamy też do zabrania ze sobą kurtki przeciwdeszczowej. Wyposażenie może być wyrywkowo kontrolowane.
6/ Biuro zawodów mieści się w sokolni przy Kinie Sokół, ul. Orkana 2a (budynek za kinem Sokół i otwarte będzie:
- 27 czerwca 2025 r. (piątek) w godz. 17:00-21:00
- 28 czerwca 2025 r. (sobota) w godz. 5:30 – 6:30.
7/ Depozyty.
W sobotę w godzinach 6:00 – 6:45 rzeczy osobiste zapakowane w torby, które znajdowały się w pakietach startowych będzie można oddać do depozytu, który będzie mieścił się w Parku Miejskim niedaleko linii startu. Wydawanie depozytu będzie się odbywało za okazaniem numeru startowego. Zagubienie numeru startowego przez zawodnika zwalnia organizatora od odpowiedzialności za pobranie depozytu przez inną osobę.
8/ Bezpłatne toalety przed Biegiem Marduły znajdują się w strażnicy Sokoła, tam gdzie jest biuro zawodów.
9/ W przypadku wątpliwości decydują zapisy regulaminu.
To pokrótce najważniejsze informacje. Oczywiście przed startem każdego z biegów przeprowadzimy jeszcze skróconą odprawę.
Cóż dodać, do zobaczenia 😁
Organizatorzy XIII Zakopiańskiego Weekendu Biegowego z Sokołem.

No Comments Yet.

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *